Alle er vilde med A.L. Passagen og det liv, som findes i gården. Som et led i Ugeavisens Brug din by-kampagne giver passagens forretningsdrivende her deres bud på, hvad andre butikker i midtbyen kan gøre for at følge det gode eksempel.
Copy link address
Tekst og foto: Louise Lauritsen lola@ugeavisen.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
I A.L. Passagen har de forretningsdrivende sluttet sig sammen i en forening, som de betaler kontingent til. Pengene går blandt andet til blomster og vedligehold af gården. Men i det hele taget fremhæver de samarbejdet og sammenholdet i gården som en af nøglerne til at trække folk til. Foto: Louise Lauritsen -
Morten Strøh, The Mokka Café: // - I bund og grund burde hver gade i midtbyen lave sin egen lille forening og så finde ud af, hvad de ønsker at sætte i gang af aktiviteter i deres gade. -
Pierre D'erfurth, Rafaels: //- Det er godt, at vi er så forskellige her i gården. Vi suppelerer hinanden godt og har et meget forskelligt publikum. Og på den måde trækker vi sammen mange til. -
Anne Sophie Stampe, Rafaels: //- Det er vigtigt for vores succes, at vi komplementerer hinanden i stedet for at tænke, at man skal stjæle kunderne fra hinanden. Det duer ikke at tænke på den måde. -
Torben Mathews, Den Engelske Pub: //- Jo pænere her ser ud, og jo bedre vi kan lide hinanden, jo bedre går det her i passagen, for det kan folk jo også mærke, at vi er sammen om det her sted. -
Nematullah Nezam, Marco Polo Pizza: //- Vores kunder siger, hvor er her hyggeligt. Og der er rigtig mange, der tager billeder og selfies her i passagen. -
Jette Højsagder, Hårrødderne: //- Det er det, byen kan lære af os. Hvis der kommer et tomt lejemål, så spørg naboen, hvad mangler vi her? Det var så godt set af Torben den gang, at få et madsted ind her i passagen. -
-
Morten Strøh, The Mokka Café: // - I bund og grund burde hver gade i midtbyen lave sin egen lille forening og så finde ud af, hvad de ønsker at sætte i gang af aktiviteter i deres gade.